Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Hlavní nádraží v německém velkoměstě Köln ("Kolín nad Rýnem") je významným železničním uzlem, který je přitom umístěn v bezprostřední blízkosti historického centra, má jen 10 kolejí vybavených nástupištní hranou; jižní konce nástupišť se nacházejí v oblouku (v návaznosti na blízký most přes Rýn). Viz https://mapy.cz/s/39pJl. V této věci by Köln mohl být pozitivním vzorem např. pro Brno a jeho snahy (v roce 2018 "potvrzené" rozhodnutím "vybudovat tzv. nádraží u řeky, tzn. v odlehlé poloze za Zvonařkou") o odsunutí hlavního nádraží z dosavadního umístění na okraji historického centra, kde je argumentováno mj. stísněným prostorem, nízkým počtem nástupištních hran či umístěním části nástupišť v obloucích. Čím by se Brno naopak nemělo od Kolína nad Rýnem inspirovat, je teroristický čin, který se na nádraží Köln Hbf. udál 15. 10. 2018, kdy zde muž syrské národnosti způsobil vážné popáleniny jedné ženě a následně vzal jako rukojmí jinou ženu. Žel, smutná sklizeň hořkých plodů pomyslně zasetých o několik let dříve. Ostatně, již o silvestrovské noci 2015/2016 se mezi kölnským nádražím a sousední katedrálou ("dómem") udála hromadná obtěžování žen ze strany "mužů arabského či severoafrického vzezření". Příměstským vlakům (S-Bahn) jsou v Kölnu Hbf. určena "zadnější" nástupiště, zatímco u předních nástupišť zastavují především expresní vlaky InterCity (IC) a InterCityExpress (ICE). Tento videosestřih postupně dokumentuje tři různé druhy souprav na těchto expresních spojích: - Noční vlak IC ze švýcarské Basileje (Basel) do severoněmeckého Kielu (vzdálenost cca 1000 km!) odjíždí z Kölnu Hbf., vzápětí vjede na most přes Rýn (4. 6. 2018). Vlak je veden "vratnou" soupravou s řídicím vozem, devíti vloženými vozy klasické stavby a lokomotivou řady 101 DB. I když jde o vlak, který ve větší části své trasy jede v noční době, jsou ve vlaku řazeny pouze vozy k sezení. Německý "národní dopravce" Deutsche Bahn totiž již od 12/2016 zrušil provoz ubytovacích (tzn. lůžkových/lehátkových) vozů, jakož i vedení nočních spojů v kategorii "CNL" (CityNightLine); náhradou se staly právě noční spoje IC s vozy určenými k sezení. - Příjezd ucelené dvoupodlažní soupravy "IC2" (jednotka Bombardier Twindexx, viz https://1url.cz/2MeMT) do Kölnu Hbf. (pondělí 2. 7. 2018 večer). Tyto jednotky začaly být v Německu nasazovány na některé linky kategorie InterCity od prosince 2015. Výhodou patrových vozů zde je mj. větší kapacita vlaku při stejné délce soupravy; nevýhodou je mj. méně prostoru pro zavazadla či např. neexistence bistrovozu v těchto soupravách. - 2. 7. 2018 ráno jsem z Kölnu jel vlakem ICE vedeným dvojicí ucelených jednotek ICE3 po vysokorychlostní trati (vedoucí z Kölnu do Frankfurtu n/M.) do nácestné stanice Montabaur (pozn. po této vysokorychlostní trati, zprovozněné v roce 2002, mohou - kvůli značným sklonům - jezdit právě jen ucelené jednotky ICE; které ostatně jako jediné jsou schopny dosáhnout zdejší traťové rychlosti 300 km/h). Město Montabaur (umístění viz https://mapy.cz/s/39oqO) má jen cca 13 000 obyvatel, ale jde o jedno ze dvou "menších" měst na popisované vysokorychlostní trati, v němž zastavuje část vysokorychlostních spojů (ve špičce cca 1x za hodinu; mimo špičku však obvykle jen 1x za 2 hodiny!). Nádraží Montabaur je jedním ze vzorů pro české zastánce výstavby vysokorychlostních tratí a jejich argumentace ve stylu "VRT poskytne přínosy i menším městům" či "Kvůli neexistenci vysokorychlostních tratí se vylidňuje venkov", viz např. http://www.trebic.cz/kvuli-neexistenci-vysokorychlostni-trate-se-vybydluje-venkov-starostove-pisou-ministrovi-dopravy/d-29402 aneb Městský úřad Třebíč (resp. zjevně jeho zcela konkrétní vedoucí pracovník), neschopný zvládat základní provozní věci v rámci "svého" města, řeší aspekty vysokorychlostních tratí... Logicky platí, že vysokorychlostní trať (VRT) v této věci ("vylidňování venkova" atd.) pomůže (jestli vůbec) jen v blízkosti "vysokorychlostního" nádraží. Ne jiným oblastem. Tento argument (pominu-li jeho další úskalí, např. nevhodnost denního dojíždění za prací na vzdálenost např. 150 km) by neměl být brán jako hlavní argument pro případnou výstavbu vysokorychlostních železnic. Ostatně, i nádraží Montabaur vypadá poněkud "vylidněně" a naddimenzovaně; kromě relativně nízkého počtu zastavujících "VRT-vlaků" (viz výše) zde nejsou příliš dobře zajištěny přestupní vazby mezi vlaky ICE a regionálními vlaky (pozn. regionální vlaky přes tehdy ještě malé nádraží Montabaur jezdily i před výstavbou VRT) jedoucími po vedlejší trati v trase Limburg - Montabaur - Siershahn (dvojice spojů na fotce v sestřihu je vedena jednotkami Stadler GTW, dopravce HLB). Přestupní doba zde činí průměrně (v závislosti na směru jízdy) 20 - 40 minut... 12. 10. 2018 došlo na VRT mezi Kölnem a Montabaurem k vážnějšímu požáru vlaku ICE (viz mj. https://1url.cz/rMeMs), po němž byla trať na několik dní zcela neprůjezdná; poté byla po určitý čas sjízdná jen po jedné traťové koleji.

S3 Praha Mělník

S3 Praha Mělník

Líza 475.179 si to valí z České Lípy s Mikulášským vlakem

Líza 475.179 si to valí z České Lípy s Mikulášským vlakem

Rozklikni popisek. Ahoj já jsem Nádražák Martin a vítam vás u nového videa. Dnes to bude Šlechtična Líza s Mikulášským vlakem Místo: Česká Lípa-Holý Vrch Datum: 8.12.2018 Čas: 15:50 Skype: martin895_CZ Stříhám přes: Sony Vegas 15 Pro Kamera: Panasonic Lumix TZ57 Zrcadlovka: Canon EOS 1300D Stativ: Star Hama 61 Nezapomeňte na LIKE a ODBĚR. To je zatím vše. Díky za pozornost.

To Poprad-Tatry with EuroNight Bohemia EN 443 Praha - Humenne in a Sleeping Car

To Poprad-Tatry with EuroNight Bohemia EN 443 Praha - Humenne in a Sleeping Car

Travelling in Sleeper Car between Ústí nad Labem and Poprad-Tatry; The Sleeper Car was operated by Wagon Slovakia Košice; This Sleeper Car No. 360 is carried by Train R 617 Cheb - Praha hl.n. and by EuroNight Train EN 443 "Bohemia" Praha hl.n. - Humenné; The journey between Ústí and Poprad takes 9 hours and 42 minutes; We choose a Double Sleeper cabin; The registration of the Wlabmee Sleeper Car is 62 21 71-90 010-2; The Car was manufactured in 1991 by Waggonbau Görlitz; In Slovakia the Train was hauled by the ZSSK 362 009-3 locomotive; Unfortunately no windows can be opened in this car; Moreover, the windows were very dirty, hence, the video quality of the outside scenery is rather blurred; Until 2013 this Through Sleeper Car was carried by Train R 441 "Excelsior" between Cheb - Košice, however, this Train was cancelled in December of 2014; ZSSK 362.009-3 na vlaku R 443 Bohemia Praha - Humenné

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

CNL 40447 Köln Hbf - Praha hl.n. Video pořízeno 29.07.2016.

Poschodové vozne (1962)

Poschodové vozne (1962)

Z relácie Retro noviny

Projížďka vlakem a začátek daily vlogů

Projížďka vlakem a začátek daily vlogů

Ahoj lidi vítám vás u dalšiho videa a dnes to bude trošku jiný styl videa a bude to série daily vlogů na mé dovolené na slovensku

hihi Köln

hihi Köln

haha unser stich gä bro den muss ma ham xD

Train Simulator 2019 | ČD 242.272-3 | Ješetice - Olbramovice

Train Simulator 2019 | ČD 242.272-3 | Ješetice - Olbramovice

Ahoj, vítám Vás u dalšího videa. A dnes tu máme další video ze série Train Simulator 2019, kde se projedeme na trati Praha-Tábor z Ješetic do olbramovic s ČD 242.272-3 doufám, že se vám video líbilo určitě nezapomeňte dál like nebo napsat nějaký komentář a kliknout na odběr a zvoneček aby vám chodila oznámení, děkuji za zhlédnutí a u dalšího videa ahoj! ------------------------------------------------------------------------------------- ČD 242: https://railsimulator.simtrains.eu/viewtopic.php?p=15085&fbclid=IwAR2MLrKTye0sQsE7PaKJPfy4FjNKEHWM9bvQEICd2yyvOdELPue3VP92I9A#p15085 Trať: https://rw.jachyhm.cz/download/2016/12/trat-220-praha-summerau/ stránky: https://jackey4.webnode.cz/ Kde mě najdete: gmail gamebuttoncz@gmail.com ------------------------------------------------------------------------------------- nahrávací program videa: Recentral (Avermedia Live Gamer HD) nahrávací program audio: audacity

Cesta vlakem EC 273 "Avala" / Travel by train EC 273 "Avala" / Utazás az EC 273 "Avala" vonattal

Cesta vlakem EC 273 "Avala" / Travel by train EC 273 "Avala" / Utazás az EC 273 "Avala" vonattal

[CZ][EN][HU] Přijezd vlakem EC 273 "Avala" do stanice Břeclav, pak cesta směrem na Slovensko až do stanice Kúty. Některé části jsou vystřihnute z videa, ale v pripadě záujmu můžu to uploadovat ( úprimně trošičku pochybuju, že by i táhle současná verze je zajímavá :) ). Do videa jsem dal hlavně výhybky a setkání s rychlíkem a ECčkem Jan Jesenius. I was travelling on train EC 273 "Avala". The video captures arrival to station Břeclav in Czech Republic and the departure to Kúty in Slovakia. I tried to cut out some less exciting parts, but if you'd like I can upload the whole video. ( To be honest, I doubt that even this version can reach my viewers' expectations :) ). The video contains mainly passes on switches and meetings with a fast train and Eurocity train Jan Jesenius. A videón az EC 273-as "Avala" vonat érkezését örökítettem meg Břeclav állmásra, majd annak továbbhaladását Kúty állomás felé. Próbáltam a kevésbé érdekes részeket kivágni, de érdeklődés esetén a teljes felvételt is fel tudom tölteni. ( Őszintén szólva nem hiszem, hogy eme rövid szösszenet is elég érdekes lesz a Nézőim számára :) ). A videóban főleg a váltókon való áthaladás, valamint egy gyorsvonattal ill. aJeszenky János EC-vel való találkozás található.

Top Videa -  loading... Změnit krajinu
Načíst dalších 10 videí
 
 
Sorry, You can't play this video
00:00/00:00
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CLOSE
CLOSE
CLOSE