Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Hlavní nádraží v německém velkoměstě Köln ("Kolín nad Rýnem") je významným železničním uzlem, který je přitom umístěn v bezprostřední blízkosti historického centra, má jen 10 kolejí vybavených nástupištní hranou; jižní konce nástupišť se nacházejí v oblouku (v návaznosti na blízký most přes Rýn). Viz https://mapy.cz/s/39pJl. V této věci by Köln mohl být pozitivním vzorem např. pro Brno a jeho snahy (v roce 2018 "potvrzené" rozhodnutím "vybudovat tzv. nádraží u řeky, tzn. v odlehlé poloze za Zvonařkou") o odsunutí hlavního nádraží z dosavadního umístění na okraji historického centra, kde je argumentováno mj. stísněným prostorem, nízkým počtem nástupištních hran či umístěním části nástupišť v obloucích. Čím by se Brno naopak nemělo od Kolína nad Rýnem inspirovat, je teroristický čin, který se na nádraží Köln Hbf. udál 15. 10. 2018, kdy zde muž syrské národnosti způsobil vážné popáleniny jedné ženě a následně vzal jako rukojmí jinou ženu. Žel, smutná sklizeň hořkých plodů pomyslně zasetých o několik let dříve. Ostatně, již o silvestrovské noci 2015/2016 se mezi kölnským nádražím a sousední katedrálou ("dómem") udála hromadná obtěžování žen ze strany "mužů arabského či severoafrického vzezření". Příměstským vlakům (S-Bahn) jsou v Kölnu Hbf. určena "zadnější" nástupiště, zatímco u předních nástupišť zastavují především expresní vlaky InterCity (IC) a InterCityExpress (ICE). Tento videosestřih postupně dokumentuje tři různé druhy souprav na těchto expresních spojích: - Noční vlak IC ze švýcarské Basileje (Basel) do severoněmeckého Kielu (vzdálenost cca 1000 km!) odjíždí z Kölnu Hbf., vzápětí vjede na most přes Rýn (4. 6. 2018). Vlak je veden "vratnou" soupravou s řídicím vozem, devíti vloženými vozy klasické stavby a lokomotivou řady 101 DB. I když jde o vlak, který ve větší části své trasy jede v noční době, jsou ve vlaku řazeny pouze vozy k sezení. Německý "národní dopravce" Deutsche Bahn totiž již od 12/2016 zrušil provoz ubytovacích (tzn. lůžkových/lehátkových) vozů, jakož i vedení nočních spojů v kategorii "CNL" (CityNightLine); náhradou se staly právě noční spoje IC s vozy určenými k sezení. - Příjezd ucelené dvoupodlažní soupravy "IC2" (jednotka Bombardier Twindexx, viz https://1url.cz/2MeMT) do Kölnu Hbf. (pondělí 2. 7. 2018 večer). Tyto jednotky začaly být v Německu nasazovány na některé linky kategorie InterCity od prosince 2015. Výhodou patrových vozů zde je mj. větší kapacita vlaku při stejné délce soupravy; nevýhodou je mj. méně prostoru pro zavazadla či např. neexistence bistrovozu v těchto soupravách. - 2. 7. 2018 ráno jsem z Kölnu jel vlakem ICE vedeným dvojicí ucelených jednotek ICE3 po vysokorychlostní trati (vedoucí z Kölnu do Frankfurtu n/M.) do nácestné stanice Montabaur (pozn. po této vysokorychlostní trati, zprovozněné v roce 2002, mohou - kvůli značným sklonům - jezdit právě jen ucelené jednotky ICE; které ostatně jako jediné jsou schopny dosáhnout zdejší traťové rychlosti 300 km/h). Město Montabaur (umístění viz https://mapy.cz/s/39oqO) má jen cca 13 000 obyvatel, ale jde o jedno ze dvou "menších" měst na popisované vysokorychlostní trati, v němž zastavuje část vysokorychlostních spojů (ve špičce cca 1x za hodinu; mimo špičku však obvykle jen 1x za 2 hodiny!). Nádraží Montabaur je jedním ze vzorů pro české zastánce výstavby vysokorychlostních tratí a jejich argumentace ve stylu "VRT poskytne přínosy i menším městům" či "Kvůli neexistenci vysokorychlostních tratí se vylidňuje venkov", viz např. http://www.trebic.cz/kvuli-neexistenci-vysokorychlostni-trate-se-vybydluje-venkov-starostove-pisou-ministrovi-dopravy/d-29402 aneb Městský úřad Třebíč (resp. zjevně jeho zcela konkrétní vedoucí pracovník), neschopný zvládat základní provozní věci v rámci "svého" města, řeší aspekty vysokorychlostních tratí... Logicky platí, že vysokorychlostní trať (VRT) v této věci ("vylidňování venkova" atd.) pomůže (jestli vůbec) jen v blízkosti "vysokorychlostního" nádraží. Ne jiným oblastem. Tento argument (pominu-li jeho další úskalí, např. nevhodnost denního dojíždění za prací na vzdálenost např. 150 km) by neměl být brán jako hlavní argument pro případnou výstavbu vysokorychlostních železnic. Ostatně, i nádraží Montabaur vypadá poněkud "vylidněně" a naddimenzovaně; kromě relativně nízkého počtu zastavujících "VRT-vlaků" (viz výše) zde nejsou příliš dobře zajištěny přestupní vazby mezi vlaky ICE a regionálními vlaky (pozn. regionální vlaky přes tehdy ještě malé nádraží Montabaur jezdily i před výstavbou VRT) jedoucími po vedlejší trati v trase Limburg - Montabaur - Siershahn (dvojice spojů na fotce v sestřihu je vedena jednotkami Stadler GTW, dopravce HLB). Přestupní doba zde činí průměrně (v závislosti na směru jízdy) 20 - 40 minut... 12. 10. 2018 došlo na VRT mezi Kölnem a Montabaurem k vážnějšímu požáru vlaku ICE (viz mj. https://1url.cz/rMeMs), po němž byla trať na několik dní zcela neprůjezdná; poté byla po určitý čas sjízdná jen po jedné traťové koleji.

S3 Praha Mělník

S3 Praha Mělník

zdice,blatná,beroun, cesta vlakem na soustředko rošty jako .

zdice,blatná,beroun, cesta vlakem na soustředko rošty jako .

zdice,blatná,beroun, cesta vlakem na soustředko rošty jako .

Karviná hl.n. - setkání řady 471

Karviná hl.n. - setkání řady 471

18.1.2013 14.hod. Ještě nedávno vzácná událost; v současnosti každodenní opakující se všednost - setkávání souprav řady 471 na karvinském hlavním nádraží.

Cab Ride | ÖBB 8073 | Wien Hbf - Bruck an der Leitha

Cab Ride | ÖBB 8073 | Wien Hbf - Bruck an der Leitha

Meine erste aufgenommene Führerstandsmitfahrt! In einem ÖBB 8073 geht es von Wien Hbf nach Bruck an der Leitha. ------------------------------------------- Viel Spaß beim Schauen :-)

Poschodové vozne (1962)

Poschodové vozne (1962)

Z relácie Retro noviny

Hyundai SantaFe 4x4 test - TOPSPEED.sk

Hyundai SantaFe 4x4 test - TOPSPEED.sk

Hyundai SantaFe 4x4 test - TOPSPEED.sk web: https://www.topspeed.sk/ fb: https://www.facebook.com/TopSpeed.sk instagram: https://www.instagram.com/topspeed.sk/

História železníc na Slovensku (1977)

História železníc na Slovensku (1977)

Z relácie Retro noviny.

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

CNL 40447 Köln Hbf - Praha hl.n. Video pořízeno 29.07.2016.

Lokomotíva rady 169 Asynchron (1989)

Lokomotíva rady 169 Asynchron (1989)

Rad 169 sa mal stať základom novej koncepcie elektrických rušňov Škoda určených pre obnovu rušňového parku ČSD. Štátny dopravca by tak získal moderné rušne porovnateľné s inými strojmi svetovej produkcie, vrátane tých západných. Politické a ekonomické udalosti na prelome 80. a 90. rokov však ich vývoj zastavili. A tak prvým elektrickým rušňom dodaný Českým dráham od ich vzniku v roku 1993 je až rad 380. (z relácie Televízne noviny vysielanej 18. januára 1989)

Top Videa -  loading... Změnit krajinu
Načíst dalších 10 videí
 
 
Sorry, You can't play this video
00:00/00:00
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CLOSE
CLOSE
CLOSE