Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Vlaky IC (noční + patrový) v žst. Köln Hbf. a ICE v (ne?)vylidněné "VRT-žst." Montabaur (6 + 7/2018)

Hlavní nádraží v německém velkoměstě Köln ("Kolín nad Rýnem") je významným železničním uzlem, který je přitom umístěn v bezprostřední blízkosti historického centra, má jen 10 kolejí vybavených nástupištní hranou; jižní konce nástupišť se nacházejí v oblouku (v návaznosti na blízký most přes Rýn). Viz https://mapy.cz/s/39pJl. V této věci by Köln mohl být pozitivním vzorem např. pro Brno a jeho snahy (v roce 2018 "potvrzené" rozhodnutím "vybudovat tzv. nádraží u řeky, tzn. v odlehlé poloze za Zvonařkou") o odsunutí hlavního nádraží z dosavadního umístění na okraji historického centra, kde je argumentováno mj. stísněným prostorem, nízkým počtem nástupištních hran či umístěním části nástupišť v obloucích. Čím by se Brno naopak nemělo od Kolína nad Rýnem inspirovat, je teroristický čin, který se na nádraží Köln Hbf. udál 15. 10. 2018, kdy zde muž syrské národnosti způsobil vážné popáleniny jedné ženě a následně vzal jako rukojmí jinou ženu. Žel, smutná sklizeň hořkých plodů pomyslně zasetých o několik let dříve. Ostatně, již o silvestrovské noci 2015/2016 se mezi kölnským nádražím a sousední katedrálou ("dómem") udála hromadná obtěžování žen ze strany "mužů arabského či severoafrického vzezření". Příměstským vlakům (S-Bahn) jsou v Kölnu Hbf. určena "zadnější" nástupiště, zatímco u předních nástupišť zastavují především expresní vlaky InterCity (IC) a InterCityExpress (ICE). Tento videosestřih postupně dokumentuje tři různé druhy souprav na těchto expresních spojích: - Noční vlak IC ze švýcarské Basileje (Basel) do severoněmeckého Kielu (vzdálenost cca 1000 km!) odjíždí z Kölnu Hbf., vzápětí vjede na most přes Rýn (4. 6. 2018). Vlak je veden "vratnou" soupravou s řídicím vozem, devíti vloženými vozy klasické stavby a lokomotivou řady 101 DB. I když jde o vlak, který ve větší části své trasy jede v noční době, jsou ve vlaku řazeny pouze vozy k sezení. Německý "národní dopravce" Deutsche Bahn totiž již od 12/2016 zrušil provoz ubytovacích (tzn. lůžkových/lehátkových) vozů, jakož i vedení nočních spojů v kategorii "CNL" (CityNightLine); náhradou se staly právě noční spoje IC s vozy určenými k sezení. - Příjezd ucelené dvoupodlažní soupravy "IC2" (jednotka Bombardier Twindexx, viz https://1url.cz/2MeMT) do Kölnu Hbf. (pondělí 2. 7. 2018 večer). Tyto jednotky začaly být v Německu nasazovány na některé linky kategorie InterCity od prosince 2015. Výhodou patrových vozů zde je mj. větší kapacita vlaku při stejné délce soupravy; nevýhodou je mj. méně prostoru pro zavazadla či např. neexistence bistrovozu v těchto soupravách. - 2. 7. 2018 ráno jsem z Kölnu jel vlakem ICE vedeným dvojicí ucelených jednotek ICE3 po vysokorychlostní trati (vedoucí z Kölnu do Frankfurtu n/M.) do nácestné stanice Montabaur (pozn. po této vysokorychlostní trati, zprovozněné v roce 2002, mohou - kvůli značným sklonům - jezdit právě jen ucelené jednotky ICE; které ostatně jako jediné jsou schopny dosáhnout zdejší traťové rychlosti 300 km/h). Město Montabaur (umístění viz https://mapy.cz/s/39oqO) má jen cca 13 000 obyvatel, ale jde o jedno ze dvou "menších" měst na popisované vysokorychlostní trati, v němž zastavuje část vysokorychlostních spojů (ve špičce cca 1x za hodinu; mimo špičku však obvykle jen 1x za 2 hodiny!). Nádraží Montabaur je jedním ze vzorů pro české zastánce výstavby vysokorychlostních tratí a jejich argumentace ve stylu "VRT poskytne přínosy i menším městům" či "Kvůli neexistenci vysokorychlostních tratí se vylidňuje venkov", viz např. http://www.trebic.cz/kvuli-neexistenci-vysokorychlostni-trate-se-vybydluje-venkov-starostove-pisou-ministrovi-dopravy/d-29402 aneb Městský úřad Třebíč (resp. zjevně jeho zcela konkrétní vedoucí pracovník), neschopný zvládat základní provozní věci v rámci "svého" města, řeší aspekty vysokorychlostních tratí... Logicky platí, že vysokorychlostní trať (VRT) v této věci ("vylidňování venkova" atd.) pomůže (jestli vůbec) jen v blízkosti "vysokorychlostního" nádraží. Ne jiným oblastem. Tento argument (pominu-li jeho další úskalí, např. nevhodnost denního dojíždění za prací na vzdálenost např. 150 km) by neměl být brán jako hlavní argument pro případnou výstavbu vysokorychlostních železnic. Ostatně, i nádraží Montabaur vypadá poněkud "vylidněně" a naddimenzovaně; kromě relativně nízkého počtu zastavujících "VRT-vlaků" (viz výše) zde nejsou příliš dobře zajištěny přestupní vazby mezi vlaky ICE a regionálními vlaky (pozn. regionální vlaky přes tehdy ještě malé nádraží Montabaur jezdily i před výstavbou VRT) jedoucími po vedlejší trati v trase Limburg - Montabaur - Siershahn (dvojice spojů na fotce v sestřihu je vedena jednotkami Stadler GTW, dopravce HLB). Přestupní doba zde činí průměrně (v závislosti na směru jízdy) 20 - 40 minut... 12. 10. 2018 došlo na VRT mezi Kölnem a Montabaurem k vážnějšímu požáru vlaku ICE (viz mj. https://1url.cz/rMeMs), po němž byla trať na několik dní zcela neprůjezdná; poté byla po určitý čas sjízdná jen po jedné traťové koleji.

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

V lehátkovém voze DB ve vlaku CNL40447

CNL 40447 Köln Hbf - Praha hl.n. Video pořízeno 29.07.2016.

Vlaky: Bobiny 140.079 a 140.042 na vlacích RegioJetu

Vlaky: Bobiny 140.079 a 140.042 na vlacích RegioJetu

Vlaky - Trenčín (SK) - 29.1.2017

Vlaky - Trenčín (SK) - 29.1.2017

Sestřih příjezdů, odjezdů a průjezdů různých vlaků ve stanici Trenčín, která se nachází na trati ŽSR 120 (Bratislava - Žilina) a vychází odsud trať ŽSR 143 do Chynoran. Natočeno 2 dny před koncem RegioJetu na trati Bratislava - Košice. ---------- Datum: 29.1.2017 Čas: 12:38 - 13:47 Kamera: Panasonic HC-V270 ---------- WEBSITE → http://www.martinvlaky.cz FACEBOOK → http://www.facebook.com/Martinacek96videa TWITTER → http://www.twitter.com/Martinacek96 ODEBÍREJ → http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=Martinacek96New

Travel with EN477 Metropol Train / Cestování vlakem Metropol / Utazás az EN477 Metropollal [#147]

Travel with EN477 Metropol Train / Cestování vlakem Metropol / Utazás az EN477 Metropollal [#147]

[EN][CZ][HU] NOTICE FOR MY FELLOW TRAVELLERS IN THE COMPARTMENT Thank you for agreeing to upload this video to YouTube :). As you can hear I decided to remove nearly all sound - mainly because the AC was REALLY audible :) - but still thank you and I hope you returned home safely. Also if you read this I apologize for the more than one month delay, but the processing took me a little longer than I expected :) . Back to the real description: The video shows a shortened version of my journey from Prague to Štúrovo in Slovakia with EN477 Metropol train, which is en route from Berlin Hauptbahnhof (tief) to Budapest Keleti pályaudvar. First footages show arrival to Prague's Main Station and the last ones the arrival to Štúrovo station. Our train stopped in the following stations: Prague Main Station, Pardubice Main Station, Brno Main Station, Břeclav, Kúty, Bratislava Main Station, Nové Zámky and Štúrovo. This train arrived to station Štúrovo on August 2nd, 2016 with a delay of approx. 50 minutes. It seems I was unlucky when choosing the train :). Tracklist of songs is at the end of description... Cestování vlakem EN477 Metropol co jezdí na trase ze stanice Berlin Hbf. (tief) do stanice Budapest Keleti pu. . Video obsahuje záběry od příchodu do stanice Praha Hlavní nádraží až do příjezdu do stanice Štúrovo. Vlak zastavoval ve stanicích Praha hl.n., Pardubice hl. n., Brno hl.n., Břeclav, Kúty, Bratislava hl.st., Nové Zámky a Štúrovo. Vlak přijel do Štúrova 2. srpna 2016 s 50 minutovým zpožděním, snad jsem nešťasně vybral den cestování :D. Seznam skladeb je na konci popisek. Utazás az EN477 Metropol vonattal, mely Berlin Hauptbahnhof (tief) állomástól Budapest Keleti pályaudvarig közlekedik. Az első felvételek a vonat Prága Főpályaudvarára érkezését mutatják, az utolsó pedig Párkány állomására való begördülését. Vonatunk a következő állomásokon állt meg: Prága-Főpályaudvar Pardubice, Brünn,, Leventevár, Jókút, Pozsony-Főállomás, Érsekújvár és Párkány. Célállomásomra 2016. augusztus 2-án érkeztem, körülbelül 50 perces késéssel. Úgy látszik nem volt szerencsém. Tracklist: 1. Chaos - Gunnar Olsen 2. Dance of the Sugar Plum Fairies by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) Source: http://incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100270 Artist: http://incompetech.com/ 3. Do Do Do - Silent Partners 4. If I had a Chicken - Kevin MacLeod 5. Kickin it - Jingle Punks 6. Habanera (by Bizet) - Bizet 7. Cold Rise - Gunnar Olsen 8. Rollin Through Osaka - MK2 9. Crystals - Silent Partner

IDS Cargo 749.162 na horní Vláře, 17.7.2017

IDS Cargo 749.162 na horní Vláře, 17.7.2017

Poklidné červencové odpoledne narušila na trati 341 beztlumičová "Bardotka" 749.162 společnosti IDS Cargo. S devíti sypáky převáženými ze Starého Města u Uh. Hradiště do Dubnice nad Váhom byla zachycena v Pitínském stoupání a ve Štítné nad Vláří.

One of Germany's finest and most famous and superb model railway with steam trains in HO scale

One of Germany's finest and most famous and superb model railway with steam trains in HO scale

If you’re asking German model railroaders and railway enthusiast, where to find the most outstanding permanent model railway exhibition in Germany, they will probably answer, this is the “Modellbundesbahn”. In fact, the “Modellbundesbahn” is a superb HO scale permanent display layout, constructed to museum quality. In 2007, the British railway journal “Continental Modeller” called this layout the “German equivalent of Pendon Museum”. On the contrary to many other model railway layouts, which are presented in Germany, this HO scale display is an accurate and historically correct scale model of Ottbergen railway station and its locomotive shed as they were in 1975. Buildings, locomotives and trains are carefully weathered. There are no high speed trains. No, there are freight trains, local passenger trains and a lot of railway traffic at the classification yard or marshalling yard as it was usual in the early 1970’s. Over time the loco depot at Ottbergen, housing the strong steam locomotives, type Class 44, was to become famous as one of the last major centers of steam in Germany. Also in the early 1970’s, there was a young boy, called Karl Fischer, living near the railway line in Ottbergen. When he was a child, for countless hours, he stood near the railway line and watched the large steam locomotives of the German Federal Railroad. He was fascinated by the Class 44 steam train locomotives, and of course, he was fascinated by the big marshalling yard - right behind his parent’s house. Twenty years later, Karl Fischer, had a dream: He wanted to recreate Ottbergen in miniature as an authentic historic record. Captured by its memories of the steam age, 30 years later in October 2005, the first stage was opened in Bad Driburg. The layout had been built in sections and was assembled as a large U shape. On one side is a scale model of Ottbergen railway station and the famous loco depot. On the other side is an accurate scale model of Bad Driburg railway station. The HO scale display was built over a period of eight years. Taking around 35,000 man hours. Occupies about 100 square meters and consists of 1,100 meters of track, 216 points and 83 signals. When building this miniature world a lot of emphasis was put on reality. There are no gimmicks, just high quality railway modelling at realistic speeds, using authentic train formations. Trains run at authentic scale speeds. The landscape is modelled to a very high standard. The first stage of the railway layout was constructed by professional builder Gerhard Dauscher, while the second stage has been supervised by Michael Butkay. The buildings are mostly scratchbuilt, or at least heavily adapted, as few commercially available kits were correct. In 2009 Karl Fischer and his team decided to expand the layout. This was not just a simple case of an addition but involved modification of the existing installation. A large new central module was added with a new railway station. If you look at the cab ride, you will discover this new section because it was used as a starting point of the POV drive. Furthermore, this “point of view video”, some say “first person view video”, which was made by Pilentum with great passion, is a very good way to get to know this model railway layout exactly. Everything was fine by the year 2017. But then, Karl Fischer and his team, especially Norbert Sickmann, decided on a change. The old location of the model railway exhibition had become too small. An enlargement of the layout or an extension of the exhibition area was not possible. Therefore, the entire installation was dismantled in the summer of 2017 and rebuilt in a completely new exhibition hall. At the end of May 2018, the new exhibition was opened in the city of Brakel, approximately 15 kilometers away from the old location. Today, the size of the whole installation makes it necessary to use a digital control system, using the software “TrainController”. Control of trains, control of accessories, occupancy detectors and locomotive decoders are based on the “Selectrix” digital model train control system. Finally, there are more than 80 locomotives, 900 items of rolling stock, 150 buildings, 7,000 figures, more than 1,500 trees and 2,500 shrubs. There is an ongoing programming to fit interior lighting to all coaches. Actually, the new car system is running. And, as you can see on the cab ride train journey, inside the new location is enough space to expand the railway installation. Please, enjoy this video. There are beautiful cab rides and a lot of outstanding video footage of steam trains and steam locomotives. Don’t forget to visit this layout, called “Modellbundesbahn”, when you are going to make a journey to Germany.

Poschodové vozne (1962)

Poschodové vozne (1962)

Z relácie Retro noviny

rychlovlakem z Londýna do Kolína n. Rýnem, vlaky Eurostar + ICE | EuroDestination

rychlovlakem z Londýna do Kolína n. Rýnem, vlaky Eurostar + ICE | EuroDestination

Cesta rychlovlakem Eurostar z Londýna (St. Pancras Int.) do Bruselu a dále vysokorychlostním vlakem ICE do Kolína n. Rýnem. Cesta vlakem z Londýna do Kolína zabere cca 4-5h. Po silnici je to 600 km a zabere to cca 6,5 h. Od roku 2015 připravují německé dráhy DB přímé spojení rychlovlakem ICE mezi Kolínem a Londýnem, které zkrátí cestovní dobu. Ve videu se můžete kochat pohledem strojvedoucího vlaku ICE. Zdroj: reklamní film EuroDestination (2010)

České dráhy: Brno hl.n. -Bratislava hl.n

České dráhy: Brno hl.n. -Bratislava hl.n

České dráhy EC von Brno hl.n nach Bratislava hl.n

Top Videa -  loading... Změnit krajinu
Načíst dalších 10 videí
 
 
Sorry, You can't play this video
00:00/00:00
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CLOSE
CLOSE
CLOSE