Osvobozene divadlo

Osvobozene divadlo

Vážení přátelé, mám zde jednu hudební lahůdku, jde o přepis šelakových nahrávek z Osvobozeného divadla z let třicátých, které vyšly na deskách Supraphonu v roce 1986. Přeji hezký poslech :)

Ježek, Voskovec, Werich - Život je jen náhoda

Ježek, Voskovec, Werich - Život je jen náhoda

hudba: Jaroslav Ježek text: Jiří Voskovec, Jan Werich zpěv: Anita Schlesingerová, Jožka Srbová

Ježek, Voskovec, Werich - David a Goliáš

Ježek, Voskovec, Werich - David a Goliáš

píseň ze hry Osvobozeného divadla Těžká Barbora hudba: Jaroslav Ježek původní text: Jiří Voskovec, Jan Werich zpěv: Jiří Voskovec, Jan Werich dirigent: Jaroslav Ježek Ježkův Swing band 1937

"TO BYLO OSVOBOZENÉ DIVADLO" 1-2 (pesničky z r. 1928 - 1938)_Rip vinyl LP

"TO BYLO OSVOBOZENÉ DIVADLO" 1-2 (pesničky z r. 1928 - 1938)_Rip vinyl LP

Voskovec & Werich a Osvobozené divadlo - unikátní záběry z roku 1938 o nebezpečí nacismu

Voskovec & Werich a Osvobozené divadlo - unikátní záběry z roku 1938 o nebezpečí nacismu

Nádherné záběry z roku 1938 s Jiřím Voskovcem a Janem Werichem z doby ohrožení Československé republiky nacistickým Německem. Původní záběry jsou z dokumentu "Crisis - Film of the Nazi Way" USA 1939, převzaté do "Hledání ztraceného času" s Karlem Čáslavským. Tyto záběry jsou důkazem o statečnosti a odhodlání československého lidu proti nacismu i o charakteru první Československé republiky (1918-1938). "13. října 1933 měla premiéru v Osvobozeném divadle hra Osel a stín, která měla velké problémy s cenzurou, kritika nacismu tu byla již přímá, osel promlouvá k Abdéřanům autentickým hlasem vůdce. Hra je věnována doktoru Schoenbaumovi, který dvojici seznámil s příběhem o zaplacení oslova stínu ze spisu Dějiny Abderistů. Autorem spisu byl Kristof Martin Viland. Uvedení hry Osel a stín vedlo k protestům ze strany nacistického Německa pro urážku hlavy státu. V+W používali v promluvách osla hlas Adolfa Hitlera, hajlování atd. Představení navštívil také tehdejší ministr zahraničních věcí Edvard Beneš a hra se mu líbila. "Budeme trvat na naší konstituci a na svobodě projevu", pronesl. Požádal jen, aby se snad nepoužíval autentický hlas představitele jiného státu. V+W změnili tedy jméno postavy z Hitlera na Kohosi a odstranili autentický hlas v promluvě osla. Především německá mládež hru narušovala, byla však vyvedena policií. Později se objevily i náznaky přípravy fyzického útoku na V+W. Hra způsobila jejich definitivní zápis na černou listinu u českých fašistů a německých nacistů." Recenze Crisis - Film of the Nazi Way USA 1939 na ČSFD http://www.csfd.cz/film/203114-krize/ Recenze k Hledání ztraceného času na ČSFD http://www.csfd.cz/film/226166-hledani-ztraceneho-casu/ Jiří Voskovec wikipedia http://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_Voskovec Jan Werich wikipedia http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Werich Osvobozené divadlo wikipedia http://cs.wikipedia.org/wiki/Osvobozen%C3%A9_divadlo Koukněte i na má další videa o historii první republiky. Děkuji všem:-)

Osvobozené divadlo - Jiří Voskovec a Jan Werich v době Československé první republiky

Osvobozené divadlo - Jiří Voskovec a Jan Werich v době Československé první republiky

Filmové záběry Osvobozeného divadla za Československé první republiky (1918-1938). V této době bylo nejen Osvobozené divadlo u diváků velice populární, bylo to takříkajíc zlatý věk divadel v českých zemí. Svět divadla byl pestrý - například v roce 1933 působilo v ČSR 30 stálých "kamenných" divadel a 38 kočovných společností, a to byl rok nejhlubší hospodářské krize. V roce 1937 navštítilo v celém Československu divadla 5 miliónů diváků. Tyto filmové záběry jsou unikátním svědectvím charakteru Osvobozeného divadla,Voskovce-Wericha,Jaroslava Ježka a mnoho dalších lidí stejně jako i 1.republiky. Záběry pocházejí z cyklu "Hledání ztraceného času" s Karlem Čáslavským. Osvobozené divadlo wikipedia http://cs.wikipedia.org/wiki/Osvobozen%C3%A9_divadlo Československá první republika wikipedia http://cs.wikipedia.org/wiki/Prvn%C3%AD_republika Koukněte i na má další videa o historii první republiky. Děkuji všem:-)

Evergreen Band - Nebe na zemi

Evergreen Band - Nebe na zemi

Nesmrtelný hit Nebe na zemi, autorů Jaroslav Ježek, Jan Werich a Jiří Voskovec, má svou novou podobu. Píseň, kterou zejména mladší posluchači znají pouze v interpretaci Bolka Polívky ve filmu Pelíšky z roku 1999, vznikla v roce 1936. Je ústřední písní stejnojmenné divadelní hry, uváděné na prknech Osvobozeného divadla. Sólisté turné EVERGREEN TOUR 2015 si tento nesmrtelný song vybrali pro závěrečnou děkovačku na svých koncertech. Nová verze byla natočena začátkem února a některé regionální stanice Českého rozhlasu ji poprvé odvysílali již 6. února, v den stodesátého výročí narození Jana Wericha. Výtěžek z prodeje této písně půjde na konto Nadace Taťány Kuchařové, Krása pomoci. autor hudby: Jaroslav Ježek autor původního textu: Jiří Voskovec, Jan Werich jméno / Název interpreta: Yvetta Simonová, Josef Zíma, Eva Pilarová, Karel Štědrý, Pavlína Filipovská, Karel Kahovec, Viktor Sodoma, Rangers Band, Patrola Šlapeto Hudební těleso (skupina): Evergreen Band první Trumpeta: Vratislav Bartoš druhá Trumpeta: Dalibor Kapras Trombon: Luboš Harazin Tenorsaxofon: David Fárek Barytonsaxofon: Tomáš Remek Klavír: Vítek Pospíšil Kytara: Zdeněk Charlie Blažek Baskytara: Vladimír Kliment Bicí Rudolf: Výborný Aranžmá: Mirko Krebs Hudební režie: Dalibor Kapras zvuk, mix, mastering: Pavel Hejč

Píseň strašlivá o Golemovi (2015)

Píseň strašlivá o Golemovi (2015)

Krátký animovaný film k písni "Píseň strašlivá o Golemovi" od pánů Jiřího Voskovce, Jana Wericha (text) a Jaroslava Ježka (hudba) z roku 1931. Režie, animace, střih, zvuk a další: Filip Kraus. Hudba: Jiří Voskovec, Jan Werich, Jaroslav Ježek 2015

Voskovec, Werich - Hřbitov

Voskovec, Werich - Hřbitov

ukázka z válečného vysílání V+W z Ameriky do Československa

Osvobozené divadlo - Silvestr 1934

Osvobozené divadlo - Silvestr 1934

Začátek písně- 2:24

Top Videa -  loading... Změnit krajinu
Načíst dalších 10 videí
 
 
Sorry, You can't play this video
00:00/00:00
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CLOSE
CLOSE
CLOSE